Vecka 21

Nu har vi rullat in på andra halvan av graviditeten vilket känns så himla skönt. Samtidigt som det har gått fort börjar jag känna mig lite otålig och längtar tills jag är typ höggravid och allt känns mer verkligt. Lillan i magen sparkar på och jag känner av sparkarna flera gånger per dag, speciellt när jag ligger stilla och vilar. Jag är fortsatt mycket trött och har haft mycket huvudvärk de senaste dagarna, men har precis börjat äta järntabletter så jag hoppas att det ska bli lite bättre snart. (Att jag förtillfället även har dragit på mig en förkylning gör inte att jag känner mig piggare direkt)

Magen växer på i ett lugnt tempo än så länge, men syns tydligt efter jag har ätit eller när jag ligger ner. Tycker även att den ser större ut i verkligheten än på bild.

 Nu är alltså Lillan i magen ca. 25cm från huvud till fot och ungefär lika stor som ett granatäpple.
 
Här syns min lilla kula lite tydligare när jag försöker hålla in magen.
 

Kommentera här: