Dagen är äntligen här

Idag är äntligen dagen här. Den 2 februari! Dagen då vi skulle bli föräldrar. Dagen som vi räknat ned till i nio månader nu. Men bebis kommer förmodligen inte komma idag då jag för tillfället inte känner av något alls i min lilla livmoder. Trots det så känner jag mig sjukt peppig på den här dagen, det känns nästan som att det är min födelsedag. Hade svårt att somna igårkväll och har vaknat från och till hela natten och drömt och känt efter i magen.
 
Så galet och pirrigt. Kommer förmodligen ligga och känna efter varje natt nu. Men försöker ställa in mig på att jag säkert kommer gå över minst en vecka. Jag var ganska så säker på att bebis inte skulle komma idag så Max och jag har faktiskt bokat in en datenight och ska ut och äta på restaurang och fira att vi nu har varit gravida i 40 veckor. Det känns skönt att ändå planera in lite småsaker sådär så att väntan inte blir helt olidlig.
 
Gårdagens mage. Hoppas inte att den blir mycket större nu, vill inte att bebis ska ligga där inna och fetta till sig så att det blir jobbigare att föda ut hen.
 
Det känns så konstigt att tänka på att det snart kommer att vara tomt i min mage. Ska försöka njuta sista tiden av att vara preggo nu. (Även fast jag saknar min gamla smidiga lilla kropp så extremt mycket just nu).
 

Kommentera här: