Äggmage och 9 dagar kvar till bf!

Hej bloggen!
Idag är vi nere på ensiffrigt på nedräkningen till bebisens preliminära ankomst. Det är alltså 9 dagar kvar! Dock är jag nästan helt säker på att jag kommer gå över åtminstonde några dagar.
 
Jag mår fortfarande oförskämt bra i graviditeten. Jag känner fortfarande inte av några sammandragningar eller förvärkar och kan utan problem gå mellan 8-10km, dock långsamt och med en del kortare pauser. I smyg önskar jag nästan att jag kände av lite förvärkar och sammandragningar bara för att det känns så spännande och som att det skulle bli lite mer verkligt på något sätt. Det som är jobbigast i graviditeten just nu är nog att jag är så kissnödig när är ute och går eller när jag ska sova. Kissar flertalet gånger innan jag somnar för att det känns som att jag klämmer ihop magen/blåsan när jag försöker hitta en skön position. Vaknar även minst en gång på natten på grund av att jag är kissnödig.
 
Här är i allafall dagens mage i vecka 39 (38+4). Jag har bestämt mig för att försöka vara snäll mot kroppen och njuta av min mysiga gravidmage nu den sista tiden, för jag jag kommer förmodligen sakna den om ett par månader.
 
Upptäckte när jag stod framför spegeln att magen såg helt galen ut idag. Ser verkligen ut som att jag har svalt ett stort ägg!!
 
Äggmagen alltså.
 
 

Kommentera här: