Besatt husletare

I helgen var jag och kollade på ett hus med mami och papi, och det var så fint! Dock var det väldigt stort och priset var egentligen en bra bit över vår budget. Men det är så trevligt att kolla på hus och drömma sig bort och börja planera vilket färg man ska måla om i och vilka tavlor man ska sätta upp var.
 
Jag känner att jag har blivit lite besatt av att leta hus, något som började som något ganska oseriöst där vi en kväll skulle gå in på hemnet och låtsasdrömma lite har nu utvecklats till att jag varje dag går in och kollar efter nya potientiella hus samt att vi har kontaktat banken angående lånelöfte.
Men mina vänner, det stannar inte där. När jag har hittat ett hus som stämmer någorlunda in på våra önskemål då börjar jag kolla upp gym, förskolor och jobb i närheten.
 
Och igår kom det ut ännu ett hus som kändes lockande.
Vet inte om det är lagligt att lägga ut bilder från hemnet eftersom jag inte på något sätt äger rättigheterna till bilderna men men living on the edge. Här kommer lite stulna bilder från hemnet på ett hus vi är lite sugna på just nu:
Haha älskar de tilltalande bildtexterna de har lagt till "Härlig altan"
 
"Mysig eldstad"
"kolla trädgården"
 
Ifall har jag någonslags romatiserad bild om att köpa hus så att vi skulle kunna flytta in i sommar och nu under våren ha som projekt att åka dit på helgerna och börja måla och fixa. Ska nog drömma vidare lite till.

Kommentera här: