En bra dag

Idag är en bra dag. Jag känner att jag har massor av energi. Jag vaknade vid halv nio och började dagen med god frukost och morgonpasset i lurarna. Efter det har jag både orkat städa och träna. Så himla skönt. Till skillnad mot igår när jag mest ville ligga i soffan och sova hela dagen, hade ingen ork till någonting.
Idag har vi dessutom gått in i vecka 40 och det är nu enbart 6 dagar kvar till bf!!
 
Känns så konstigt att vi har gått in i vecka 40. Tänk att hen snart är här. Jag ligger varje natt nu och känner efter som tusan för att försöka förutspå om något är på gång. Dock känner jag ingenting speciellt alls utan min livmoder är lika avslappnad som alltid. Jag frågade min barnmorska om detta igår då jag känt mig lite orolig över att jag inte känner några sammandragningar eller förvärkar alls, men hon sa att alla inte gör det och att det för mig kanske kommer börja pang bom istället.
 
Är så tacksam att jag mår bra så att jag mer eller mindre har kunnat träna hela vägen in i graviditeten. Även om det nu sista tiden är väldigt anpassad och lugn gravidträning och promenader är det så skönt för mitt psyke att kunna hålla igång och känna mig stark och frisk. Då känns inte de där 15-17kg som jag har gått upp lika jobbiga för jag vet att jag ändå har en stark kropp som orkar bära ett barn utan att må dåligt.
 
En morgonmage i vecka 40 och världens mest ploppade navel.
 
Och en bild framifrån på ägget. Har härligt skitigt hår på dessa bilder också, men det bjuder vi på.
 
Nu ska jag snart ut på stan en sväng och träffa Maja. Max ska åka till Linköping i helgen så ikväll kommer jag vara solo, och jag är så taggad på att köpa gois på hemmakväll och ligga i soffan och kolla på film! (Dock inte lika taggad på att sova ensam men jaja det är likabra att bita ihop och vara den självständiga starka kvinnan som jag faktiskt är).

Kommentera här: