Lite lite shopping

Idag har jag/vi äntligen bestämt oss för en ryggsäck som vi ska använda som skötväska.
Den här blev det:
Egentligen var det väl mest jag som bestämde om jag ska vara ärlig. Max har alltid varit lite neggo mot Kånken-ryggsäckarna och tycker att de är lite fula och osköna och sa att jag därför kunde ta vilken färg jag ville för att han ändå inte bryr sig så mycket. OCH jag tyckte att den här ryggsäcken i Peach var så himla fin. Men känner mig lite dålig som köper en typ rosa skötväska då vi ska få en dotter, jag vill egentligen vara lite mer könsneutral och inte bara pracka på bebbi massa rosa. Men tyvärr så gillar jag själv rosa så mycket, och jag tänker att den här väskan ändå är mer till mig och Max än till bebbi. Jag får försöka kompensera genom försöka få in många olika färger i barnrummet. Blev även lite osäker på om färgen är lite väl skrikig när jag hade köpt den, men ska helt enkelt lita på min första magkänsla som sa att den var superfin!
 
När vi var på stan passade jag även på att kika in på akademibokhandeln och köpa den här boken:
Jag fikade nämligen med en preggokompis idag som tipsade om den. Hon sa att det fanns mycket bra konkreta tips som var lätta att ta till sig om hur man kan hantera smärtan under förlossningen. Såå jag ska försöka vara lite duktig och läsa på så jag kan iallafall kan vara så väl förberedd som möjligt (även om det är omöjligt att veta hur det kommer att gå eller hur jag kommer att reagera när det väl är dags).
 
 

Kommentera här: