Well Hello again

Hej igen bloggis!
Jag har haft sämst uppdatering som vanligt och det ber jag om ursäkt för till mina enstaka läsare. Men jag hade en liten period i mitten av graviditeten då jag ej mådde superbra, jag var ganska stressad och fick mycket svårt att sova vilket i sin tur ledde till jag började må mer illa igen. Så därför hade jag helt enkelt inte ork och tid till att blogga och valde att lägga det åt sidan ett litet tag. Och nu har det gått ett ganska bra tag och vi har nu gått in i vecka 38 (37+2) och det galna är att bebisen faktiskt är helt klar där inne i magen. Den ligger bara och göttar sig och väntar på att få komma ut i den riktiga världen. Så det är väldigt pirrigt.
 
Men jag mår bra! Jobbade min sista vecka i vecka 32 och är nu hemma på graviditetspenning vilket är så skönt. Jag kan vila när jag behöver och inte känna någon stress över sömnen.
När jag nu tänker tillbaka på graviditeten måste jag säga att jag har haft en väldigt skonsam och bra graviditet, jag har fortfarande inte känt av någon foglossning och knappt några sammandragningar. Jag kan röra mig väldigt smärtfritt och promenera dagligen (dock inte i samma tempo som tidigare). Det som har varit jobbigt är egentligen mer den psykiska delen av att gå upp mycket i vikt under en kort period och alla de kroppsförändringar som det innebär. Jag tror att det är mitt förflutna med ätstörningar och hjärnspöken som har gjort att det från och till har känts ganska tufft.
 
En glad tjej trots en del bristningar och celluliter här och var
Magen som jag aldrig trodde skulle komma exploderade och växte i raketfart från vecka 29.

Kommentarer:

1 Jenny:

Du är så FIN!! Finaste jag vet ❤❤ saknar dig. Och KUL att du börjat blogga igen!!

Kommentera här: